ابرهیمنژاد، پدرام؛ امیرخانلو، محمدصادق؛ شکی، فاطمه (1402). کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش داروسازی: چالشهای حقوقی و اخلاقی. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ۳۳(۲۲۷)، ص۱۷۴-۱۸۶.
باقری، کامران؛ بداغی، لیلا (1381). استفاده از تحلیل پتنت به عنوان یکی از منابع اصلی اطلاعات تکنولوژی در صنعت برق. در: هفدهمین کنفرانس بینالمللی برق.
بایزیدی، سروه؛ بایزیدی، سیران؛ شکیبی، شکیبی (1402). کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش. در: همایش پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، ص1843-1851.
حسینی مقدم، محمد (1402). هوش مصنوعی و آینده آموزش دانشگاهی در ایران. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 29(1)، ص1-25. https://dio.org/10.61838/irphe.29.1.1
خاتمیعقداء، صدیقه (1402). نقش هوش مصنوعی در آموزش ادبیات فارسی در مدارس ایران. در: همایش پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، ص1536-1541.
خزاعی، امیرحسین؛ امیرپور هره دشت، صدرا؛ شهرکی، مهرداد (1401). هوش مصنوعی و آموزش دندانپزشکی: وضعیت کنونی و چالشهای پیشرو. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 9(4)، ص8-11.
خیامی، مهسان؛ طلوعی، مهدیه؛ حدادکاشانی، نرجس (1402). ادغام هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری. مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 97(5)، ص371-388.
دورنگ، پوریا؛ هژبری، فرزان (1403). نقش هوش مصنوعی در آموزش جغرافیا در آینده نزدیک. در: همایش پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، ص772-779.
ذاکری، علی؛ طاهری دمنه، محسن (1399). مطالعهای آیندهپژوهانه در ابعاد مختلف آموزش؛ ارائۀ چشماندازی از مدرسۀ میانرشتهای آینده. رویکردهای نوین آموزشی، 15(1)، ص133-156.
https://dio.org/10.22108/nea.2020.122274.1455
سمیعیراد، محمدصادق؛ شهرکی، ابوالفضل (1402). هوش مصنوعی در آموزش با تاکید بر ریاضیات. در: کنفرانس بینالمللی پژوهشهای مدیریت، تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش.
صبوری، سپهر؛ حاج ملک، محمدمهدی (1402). استفاده از ظرفیتهای هوش مصنوعی در آموزش تلفظ زبانهای خارجی. در: کنفرانس بینالمللی وبپژوهی.
ظفری، مصطفی؛ اسماعیلی، علی؛ صادقی نیارکی، ابوالقاسم (1400). مروری بر کاربردهای هوش مصنوعی و واقعیت مجازی در آموزش. مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 11(36)، ص89-116.
https://dio.org/10.22034/emes.2021.251559
عباداله عموقین، جعفر؛ نصیری، محمدرضا (1402). تحلیل تولیدات علمی نمایه شده مرتبط با حیطه موضوعی نانو مواد در پایگاه استنادی وبآوساینس و ترسیم نقشه علمی. علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 9(4)، ص459-479.
https://dio.org/10.22091/stim.2024.10513.2089
قربانی، حمید؛ عطاییفر، جمشید (1403). بررسی کاربرد هوش مصنوعی در آموزش و توسعه منابع انسانی. در: کنفرانس بینالمللی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران.
محمدی، مهدی؛ ناصری جهرمی، رضا؛ اثنی عشری، انسیه؛ کوثری، مجید؛ خادمی، سولماز؛ شادی، صدیقه؛ نورانیزاده، حدیث (1402). مروری ارزیابانه بر کاربرد هوش مصنوعی در آموزش عمومی. فناوریهای آموزشی در یادگیری، 6(22)، ص84-119. https://dio.org/10.22054/jti.2024.75540.1394
مختاری، سید علی محمد؛ رضوانی، ریحانه (1401). کاربرد هوش مصنوعی در آموزش تاریخ. پژوهش در آموزش تاریخ، 3(4)، ص53-65.
مهرپارسا، سحر (1399). هوش مصنوعی و کاربرد آن در آموزش. مطالعات مدیریت و کارآفرینی، 33(6)، ص32-46.
Borowiec, S. (2016). AlphaGo seals 4-1 victory over Go grandmaster Lee Sedol Technology. The Guardian. URL= https://www.theguardian.com/technology/2016/mar/15/googles-alphago-seals-4-1-victory-over-grandmaster-lee-sedol
Chanthiran, M., Ibrahim, A.B., Rahman, M.H.A. & Mariappan, P. (2022). Artificial intelligence in education: A systematic mapping study using Scopus and Web of Science. Journal of ICT in Education, 9(2), p. 61-70.
Chassignol, M., Khoroshavin, A., Klimova, A. & Bilyatdinova, A. (2018). Artificial Intelligence trends in education: A narrative overview. Procedia Computer Science.
Cui, W., Xue, Z. & Thai, K.P. (2019). Performance Comparison of an AI-Based Adaptive Learning System in China. Proceedings 2018 Chinese Automation Congress, CAC 2018.
Dai, C.P. & Ke, F. (2022). Educational applications of artificial intelligence in simulation-based learning: A systematic mapping review. Computers and Education: Artificial Intelligence,
No. 3.
Feng, S. & Law, N. (2021). Mapping artificial intelligence in education research: A network‐based keyword analysis. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 31(2), p. 277-303.
Hidalgo, C.G., Bucheli-Guerrero, V.A. & Ordóñez-Eraso, H.A. (2023). Artificial intelligence and computer-supported collaborative learning in programming: A systematic mapping study. Tecnura, 27(75), p. 175-206.
Hwang, G.J. & Tu, Y.F. (2021). Roles and research trends of artificial intelligence in mathematics education: A bibliometric mapping analysis and systematic review. Mathematics, 9(6), p. 584.
Hwang, G.J., Xie, H., Wah, B.W. & Gašević, D. (2020). Vision, challenges, roles and research issues of Artificial Intelligence in Education. Computers and Education: Artificial Intelligence, No.1.
Jain, G.P., Gurupur, V.P., Schroeder, J.L. & Faulkenberry, E.D. (2014). Artificial intelligence-based student learning evaluation: a concept map-based approach for analyzing a student's understanding of a topic. IEEE Transactions on Learning Technologies, 7(3), p. 267-279.
Jamalova, G., Aymatova, F. & Ikromov, S. (2022). The state-of-the-art applications of artificial intelligence in distance education: a systematic mapping study. In: Proceedings of the 6th international conference on future networks & distributed systems (pp. 600-606).
Kaban, A. (2023). Artificial intelligence in education: A science mapping approach. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 11(4), p. 844-861.
Kavitha, P., Moorthy, B.K., Sudharshan, P.S. & Aarthi, T. (2018). Mapping artificial intelligence
and education. In: 2018 International Conference on Communication, Computing and Internet of Things (IC3IoT) (pp. 165-168). IEEE.
Kim, H.U. & Mun, S.Y. (2020). Exploring the Educational Use of Artificial Intelligence based on Rmapping-Focusing on Foreign Publication Analysis Results. Journal of The Korean Association of Information Education, 24(4), p. 313-325.
Kuo, T.H. (2020). The Current Situation of AI Foreign Language Education and Its Influence on College Japanese Teaching. Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) (Vol. 12193 LNCS, pp. 315-324). Springer.
McMillan, G.S., Narin, F. & Deeds, D.L. (2000). An analysis of the critical role of public science in innovation: the case of biotechnology. Research policy, 29(1), p. 1-8.
Pannu, A. (2015). Artificial Intelligence and its Application in Different Areas. International Journal of Engineering and Innovative Technology, 4(10), p. 79–84.
Shafique, R., Aljedaani, W., Rustam, F., Lee, E., Mehmood, A. & Choi, G.S. (2023). Role of Artificial Intelligence in Online Education: A Systematic Mapping Study. IEEE Access, No. 11, p. 52570-52584.
Wang, Y. (2020). An improved machine learning and artificial intelligence algorithm for classroom management of English distance education. Journal of Intelligent & Fuzzy Systems, 40(2), p.1-12
Williamson, B. (2018). The hidden architecture of higher education: building a big data infrastructure for the ‘smarter university. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 15(12). https://doi.org/10.1186/s41239-018-0094-1
World Intellectual Property Organisation (2011). WIPO Economics & Statistics Series, World Intellectual Property Indicators. WIPO Publication No. 941E/2011, Switzerland.
Wulandari, D. & Adning, M. (2018). Utilization of Artificial Intelligence Model for Mapping Information and Communication Technology in Education. In: International Symposium on Open, Distance, and E-Learning (Vol. 1, No. 1, pp. 55-61).
Yang, S. & Bai, H. (2020). The integration design of artificial intelligence and normal students’ Education. Journal of Physics: Conference Series, 1453(1).