امینی، طاهره (1394). بررسی نقش شبکههای اجتماعی مجازی در تبادلات علمی: مطالعه کتابداران دانشگاههای دولتی شهر تهران. در: گردآورندگان: محمدامین عرفان منش، مهدی رحمانی، میلاد روشنی، مجموعه مقالات هشتمین همایش سراسری اتحادیه انجمنهای علمی- دانشجویی علم اطلاعات و دانششناسی. تهران: کتابدار، ص83-97.
اصنافی، امیررضا؛ سلامی، مریم؛ سیاح برگرد، مهدی؛ حسینی آهنگری؛ سید عابدین (1394). حضور پژوهشگران دانشگاههای علوم پژشکی، آزاد و دولتی شهر اهواز در شبکه اجتماعی ریسرچ گیت. توسعه آموزش جندی شاپور اهواز، 6(1).
بیرانوند، علی؛ بیرانوند، زینب (1401).نقش و کارکرد شبکههای اجتماعی در معرفی انتشار علمی. جراحی ایران، 30(2)، ص60-72.
پرهامنیا، فرشاد؛ نوشینفرد، فاطمه؛ حریری، نجلا؛ محمداسماعیل، صدیقه (1395). تاثیر عوامل رفتاری بر ارتباطات علمی: تحلیلی مبتنی بر رگرسیون چندگانه. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 28(2)، ص86-106.
پلویی، آرزو؛ نقشینه، نادر (1395). ارتباطات علمی از منظر آرای نیکلاس لومان. مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات (مطالعه ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات)، 27(2)، ص7-20.
حیدری، حسین؛ شاوردی، تهمینه (1392). تاثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر همگرایی و واگریی قومی. در: همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکههای اجتماعی. تهران: جهاد دانشگاهی.
خانبکی، هادی؛ بابایی، محمود (1390). فضای سایبر و شبکههای اجتماعی. جامعه اطلاعاتی، 1(1).
خزایی، شهناز (1390). شناخت و تحلیل ارتباطات علمی اعضای هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه. استاد راهنما: مظفر چشمه سهرابی؛ استاد راهنما: عباس حری. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه اصفهان.
دستیار، وحید؛ رزاقی؛ نادر، فقیه عبداللهی، مهدی (1399). نقش شبکههای اجتماعی در ارتباطات اعضای هیئت علمی دانشگاه مازندران و تاثیر آن بر تولیدات علمی آنان. کتابداری و اطلاعرسانی، 23(92)، ص173-196.
https://dio.org/lis.2020.226284.1701/10.30481
دولانی، عباس؛ زند، سهیلا؛ برادر، رویا (1398). بررسی فعالیت اعضای هیئت علمی دانشگاه الزهراء در شبکههای اجتماعی علمی ریسرچ گیت و تاثیر آن در پایگاه استنادی اسکوپوس و موتور جستجوی گوگل اسکالر. مطالعات دانششناسی، 6(21)، ص43-69. https://dio.org/10.22054/jks.2019.47771.1256
زارع ابراهیمآباد، اکرم؛ میراسماعیلی، بیبی سادات (1394). بررسی تاثیر شبکه اجتماعی فیس بوک بر تغییر هویت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران. مدیریت فرهنگی، 9(28)، ص73-93.
عدلیپور، صمد؛ قاسمی، وحید؛ میرتبار، سید احمد (1393). جایگاه شبکههای اجتماعی آنلاین در میان دانشجویان کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی. تعامل انسان و اطلاعات، 1(1)، ص1-28.
گلینی مقدم، گلنسا؛ صمیعی، میترا؛ سروستانی، مریم (1397). نقش رسانههای اجتماعی در ارتباطات علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی. مطالعات رسانههای نوین، 4(15)، ص317-346.
https://dio.org/nms.201827860.371/10.22054
ماه پیشانیان، مهسا (1389). جنگ نرم در فضای رسانه و سایبر: بررسی تطبیقی جنگ نرم در آمریکا علیه ایران در عرصه رسانههای سنتی و نوین. تهران: علیا.
مرادویسی، ژاله؛ پناهی، سیروس؛ صدیقی، شهرام (1400). نقش شبکههای اجتماعی در ارتباطات علمی دانشجویان و اعضای هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران. مدیریت سلامت، 24(4)، ص47-57.
مرادی، مریم (1390). بررسی میزان مشرکت دانشجویان ارتباطات در تولید محتوای رسانههای اجتماعی. پایاننامه کارشناسی ارشد. گروه ارتباطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
منصور کیائی، ربابه؛ باب الحوائجی، فهیمه؛ نوشینفرد، فاطمه؛ سهیلی، فرامرز (1398). مطالعه وضعیت آینده اشاعه تولیدات علمی پژوهشگران علم اطلاعات و دانششناسی در شبکههای اجتماعی از دیدگاه متخصصان ایرانی. کتابداری و اطلاعرسانی، 22(87)، ص139-163.
میرزایی، مریم؛ رحیمی، صالح؛ مرادی، محمود (1395). بررسی نقش شبکههای اجتماعی در تبادلات علمی (مطالعه موردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی). کتابداری و اطلاعرسانی، 19(1)، ص130-180.
al-alufi, a. & Fulton, C. (2014). Use of social networking tools for informal scholarly communication in humanities and social science disciplines. Procedia-social and behavioral sciences, No.147, p. 436-445. https://dio.org/10.1016/j.sbspro.2014.07135
asmi, N.A. & Margam, M. (2018). academic social networking sites researchers in central universities of delhi:a sstudy of Researchgate And Academia. Global Knowledge, Memory And Communication, 67(1/2), p. 91-108. https://doi.org/10.1108/gkmc-01-2017-0004
Jaakon maki, r., muller, O. & brocke, J. (2017). the lmpact of contex, and creator on user engag ement in social media marketing. Hawaii lnternational conference on system sciences.
https://dio.org/10.24251/hlcss.2017.136
Khajeheian, D. & Ebrahimi, P. (2020). Mediabranding and valueco-crwation effect of user participation in social media of newsmedia on attitudinal and behavioral loyalty. European Journal of International Management, 14(3), p. 254-273.
https://dio.org/10.1504/EJIM.2020.10020735
martin-gomez, S. & munozdo luna, a.b. (2024). the role of social networks in communication
in the scientific research community. Journal of technology and science education, 14(2),
p. 291-305.
Parabhoi, L. & Kumari, N. (2018). awareness and use of academic social networking sites by faculty and students of indian instiute of tecgnology (Indian school of mines), dhanbad: a case study.
In: 2018 5th international symposium on emerging trends and technologies in libraries and information servicwc (pp.174-178).
Zong, q., xie, Y., tuo, R., huang, J. & yang, Y. (2019). the impact of video abstract on citation counts: evidence from a retrospective cohrt cohort study if new journal of physics. Scientometrics, 11(2), p. 1715-1727. https://doi.org/10.1007/s11192-019-03108-w