آریننژاد، مسعود (1393). آیینزدایی از آییننامه ارتقاء. نامه فرهنگستان علوم، 2(11)، ص111-121.
ارسطوپور، شعله (1393). نگاه آسیبشناسانه به آییننامه ارتقاء اعضای هیئت علمی و پیامدهای منفی حاصل از آن در زمینه تولید علم. در: اصفهان: همایش ملی سنجش علم: ارزشیابی و آسیبشناسی.
توتونچی، مینا؛ چنگیز، طاهره؛ بمانی، نیکو (1385). نظرات اعضای هیئتعلمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به فرایند ارزشیابی استاد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 6(1)، ص28-22.
جمالی زواره، بتول؛ نصر اصفهانی، احمدرضا؛ نیلی، محمدرضا (1397). واکاوی آییننامه ارتقاء اعضای هیئت علمی: چالشها و پیامدها. آموزش علمی ایران، 10(1)، ص98-79.
حری، عباس (1387). مروری بر اطلاعشناسی: کارکردها و کاربردها. تهران: انتشارات دما و کتابدار.
حیدری، غلامرضا (1390). پیشفرضهای معرفتشناختی علمسنجی. کتابداری و اطلاعرسانی، 14(1)، ص71-96.
روحانی، شادی؛ رشیدی، زهرا (1397). واکاوی زیسته اعضای هیئت علمی از روند ارتقای مرتبه علمی: مطالعهای به روش پدیدارشناسی. آموزش عالی ایران، 10(1)، ص157-133.
شیربیگی، ناصر (1397). پدیدارنگاری تجارب اعضای هیئت علمی از روند ارتقاء مرتبه علمی. آموزش عالی ایران، 10(1)، ص77-57.
صفرپور، اسحاق؛ عباسپور، جواد؛ سلیمی، قاسم (1400). کاوش تجربیات و دیدگاه اعضای هیئت علمی حوزه علوم انسانی و هنر در مورد آییننامه ارتقاء. مطالعات دانشپژوهی، 11(1)، ص54-29.
فتحآبادی، جلیل (1393). نگرش اعضای هیئت علمی دانشگاههای تهران به فعالیتهای فرهنگی استادان براساس ماده اول آییننامه ارتقاء. تحقیقات فرهنگی ایران، 7(2)، ص97-116.
قاسمی، مجتبی؛ روشن، محمد؛ محمدی، مریم (1397). از ارتقاء تا سقوط آزاد: سهم پژوهشگران ایرانی در بازار مجلات علمی نامعتبر. آموزش عالی ایران، 10(1)، ص56-25.
کریمی مونقی، حسین؛ ژیانی فرد، اکرم؛ جعفر زاده، حمید؛ بهنام، حمیدرضا؛ توکل افشاری، جلیل (1393). تجربیات اعضای هیئت علمی از روند ارتقاء مرتبه علمی، مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی، 11(4)، ص499-485.
نورشاهی، نسرین؛ سمیعی، حسین (1390). بررسی کیفیت زندگی کاری اعضای هیئت علمی دانشگاههای دولتی ایران و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 1(59)، ص91-114.